Nem csak a MÁV munkatársait támadják – kiderült, mennyi atrocitás éri a BKK dolgozóit
A fővárosi önkormányzat szerint „az esetleges atrocitások kivételt jelentenek, és nem tekinthetők általános jelenségnek”.
Eközben a budapesti kötöttpályás közlekedés fejlesztésére csak tervek vannak, konkrét fejlesztések nincsenek.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) sajtóközleményéből kiderült, „kedvező elbírálást kapott a BKK támogatásra irányuló pályázata, ennek köszönhetően rendelkezésre fog állni az európai uniós forrás ahhoz, hogy megvalósuljon a Nagykörút zöldítése, valamint hogy biztonságosabbá váljon a közlekedés az Üllői úton és a Váci úton”.
A kommünikében kiemelték,
a forrás biztosításához szükséges támogatási szerződés leendő megkötésével a BKK folytathatja kerékpárosbarát és közlekedésbiztonsági fejlesztéseit,
amelyek a fővárosi önkormányzat törekvéseihez kapcsolódva hozzájárulnak az élhetőbb, fenntarthatóbb városi környezet kialakításához”. Azaz Budapest infrastruktúrafejlesztés helyett tehát ismét bicikliutak építésére fogja költeni a pénzt.
A BKK közleménye arra is felhívta a figyelmet, hogy a főváros olyan, természetesen a belső kerületekben található főútvonalak zöldítését és kerékpárosbaráttá tételét hajtaná végre, ahol már jelenleg is találhatók karókkal elválasztott bicikliutak, azonban azok minősége rendkívül alacsony.
A BKK továbbá megjegyezte, hogy a Nagykörút mindkét oldalán, a Nyugati pályaudvar és a Mester utca között fizikailag is „védett bringasávokat” hoz létre, amelyeket egy többfunkciós (az igényektől függően rakodásra, megállásra stb. használható) sáv választ majd el a gépjárműforgalomtól.
De hasonlóan
komoly fejlesztés vár az Üllői útra és a Váci útra, ahol a főútvonalak mindkét oldalán széles, jellemzően épített elemmel fizikailag is elválasztott, védett kerékpársávokat és kerékpárutakat hoznának létre.
A témával a Magyar Nemzet is foglalkozott, és cikkében felidézte, a BKK tavaly novemberben feltételes közbeszerzési eljárást indított a kerékpárutak tervezésére. Ezek az Üllői út esetében a Nagyvárad térnél, a Váci út esetében a Lehel térnél (Gogol utca) közvetlenül kapcsolódnak a korábbi években már kialakított védett kerékpársávokhoz, de azoktól eltérő módon jöhetnek majd létre.
Hozzátették, a kiviteli tervek eredményes közbeszerzési eljárás lefolytatása esetén az Üllői út tekintetében 2026 második felében, a Váci út esetében pedig 2025 végén készülhetnek el – ismertették a közleményben, így egyértelműen kiderült, hogy
a jelenlegi, karókkal elválasztott bicikliutak így továbbra sem tűnhetnek el a főváros belső területeiről.
A lap arra is felhívta a figyelmet, hogy
az uniós forrásokból a fővárosi önkormányzat ugyan konkrét fejlesztéseket nem hajtana végre, de terveket készítene az észak-pesti és a dél-budai villamoshálózat összekötésének előkészítésére és megtervezésére,
a Váci út és a Bajcsy-Zsilinszky út rehabilitációjára és a Nyugati tér megújítására, valamint a kisföldalatti meghosszabbítására és a meglévő vonal felújításának előkészítésére. Továbbá lesznek tervek a dél-budapesti villamosgyűrű első ütemének előkészítésére, a 3-as villamos pesterzsébeti meghosszabbításának előkészítésére és a 42-es villamos meghosszabbítására is.
Nyitókép: Képernyőfotó
***
Kapcsolódó vélemény
A budapestiek az elmúlt években bele is futhattak néhány gyors sávkijelölésbe, felfestésbe. Ezeket az ötleteket nem kellett, hogy megelőzze se hosszú, se rövid tervezés, egy-két éjszaka meg lehetett oldani sárga festékkel.